♥ Tildes önskelista 2012 ♥

Jag insåg just att allt i Tildes julklapps-montage är rosa. Men det blir lätt så när man har en liten tjej som gillar dockor och allt som hör därtill.
 
Största hobbyn just nu är klä på och av dockorna och byta blöja på hennes favorit docka, bebisen "Jocke".
När jag frågade Tilde vad hon önskade sig i julklapp svarade hon "Bebisar, och mera bebisar!".
Då vi tittade på webben pekade hon också ivrigt på alla möjliga docktillbehör,haklapp, dockstol, bilstol, ja det finns ju allt tänkbart!
Lilla mamman gillar också att leka att hon går och handlar och lagar mat åt sin bebis.
 
Men hon gillar också precis som brorsan att pyssla. Bygga med lego, lägga pussel, måla och leka med lera.
 
Lyssna på musik och sjunga och dansa är en annan favoritsysselsättning. Ofta vaknar vi numera av att Tilde glatt gastar Blinka lilla stjärna eller Tipp tapp.
Så en liten musikseplare med mikrofon - jag vet att jag hade en sådan som liten - det tror jag vår lilla stjärna skulle älska!
Eller en skiva med musik, eller varför inte en saga - Mamma Mu och Peter Pan är favoriter.
 
När vi är inne på teamt musik och dans har jag inför nästa år anmält mig och Tilde till barndans, så danskläder- och skor till lilla ballerinan kanse är ett bra tips?
 

Små söta ord
Postat av: Tina

Den där kasettspelaren med mikrofon kommer jag också ihåg. Den hade vi galet kul med. Jisses tänk att vi går tillbaka 25 år i tiden. Lite nostalgiminnen så här en onsdagmorgon. Härligt!

2012-12-12 @ 07:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0