♥ Skönt och avkopplat ♥

Planen för semestern är att inte ha några planer.
Ta dagen som den kommer, inte passa några tider. Njuta och "bara vara" och istället vara spontana och hitta på saker då andan faller på.
Skönt och avkopplat.
 
Nu råkar jag kanske inte vara en direkt naturligt avslappnad person.
Jag kanske skulle vilja var det, men...
Andra pustar ut då kalendern är tom medan jag freniskt pillar in allt jag kan. Faktum är att jag får smått panik redan innan lunhctid om vi inte gjort några planer för dagen.
 
Min vardagliga schemaläggning passar alltså inte alls in i semesterplanen.   
- Ta dagen som den kommer, inte passa några tider. Njuta och "bara vara"!
Jag har verkligen försökt intala mig själv att tro på de orden i flera dagar nu inför semestern.
I teroin är jag där!
Men i praktiken har jag självfallet misslyckats totalt.
I smyg har jag nämligen gjort ett semesterschema (å så bra det känns att få lätta hjärtat).
 
Jag har nämligen kollat upp massa olika roliga aktiviteter, beronde på väder och andra omständigheter. Datum, tider och priser för de olika evenemangen finns självklart med och länkar. Massor av länkar till olika tipssidor för vad man kan hitta på under semester.
 
Så himla duktig har jag varit!
Å dålig!
Dålig, dålig, dålig på att ta dagen som den kommer!
 
Men OM det nu skulle vara så att resten av min spontana familj blir rastlösa, då ska jag glatt dra fram mitt semesterschema!

Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0