♥ Delfinshowen ♥

När jag var liten och var på Kolmården fotade jag upp en hel kamerarulle under delfinshowen. Så facinerad blev jag. Fast när vi sedan framkallde filmen var det bara en massa bilder på en blå pool i vilken man kunde skåda några suddiga grå fläckar, delfinerna.
Ja ungar, nu undrar ni säkret vad jag pratar om, "kamerarulle" och "framkalla" - vi kan bara säga såhär att tekniken har gått framåt.

Fast jag jag befann mig precis i samma sits nu som då under showen då jag gladerligen knäppte bild efter bild med kameran. Totalt tjugofem bilder blev det när jag såhär i efterhand räknat dem. Varav ingen med skärpa eller fokus på någon delfin.

Jonas filmade däremot showen. Jag har inte hunnit titta på den själv (då all min tid har gått till att försöka ladda upp den, vilket tar en evighet). Men Jonas sägér att han är övertygad om att han gjorde ett bra jobb. Ett riktigt bra jobb! Men vad vet jag. Se själva!

RSS 2.0