120305 måndag ♥ 112 ♥

Anton vill köra bajsbil när han blir stor och drömmer även om att bli brandman – precis som pappa!

 

I och med att det varit mycket prat om bränder och brandbilar här hemma tyckte jag och Jonas att det var ett bra tillfälle att lära Anton numret till larmcentralen om det faktiskt skulle vara så att han skulle behöva tillkalla hjälp.

”Om du behöver ringa efter hjälp då slår du 112 på telefonen”, instruerade Jonas.

”Men bara om man verkligen och då menar jag verkligen behöver hjälp”, tillade jag.

”112”, memorerade Anton.

”Då kommer du till larmcentralen som kan skicka en brandbil om det brinner”, sa Jonas.

”Ja, eller en ambulans om någon gjort sig illa, eller polisen om du behöver hjälp av dem” fyllde jag i.

Jonas nickade.

”Så om du behöver hjälp är 112 numret till alla bilar som kan komma och hjälpa dig; ambulans, polisbil och brandbil” sammanfattade han.

”Och glassbilen?” frågade Anton förväntansfullt.


Små söta ord
Postat av: Tina

112 - Paniken är total, jag måste ha en PIGGELIN!! ;-)

2012-03-12 @ 07:31:45
URL: http://ting84.blogg.se/
Postat av: Sofia

- Det låter akut vi skickar en bil genast! ;)

2012-03-12 @ 22:00:01
URL: http://kingstonochnoelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0