120314 onsdag ♥ What to wear? ♥

Ja det har som sagt varit fint väder de senaste dagarna. Vilket inger hopp om att det kanske inte är allt för långt kvar till vår och varmare tider.

Fast med det kommer förståss också nya bestyr – nämligen att hitta passande vårkläder till dagis!

 

I snart två veckor har jag nu letat runt på nätet och i butiker efter fodrade regnjackor till kidsen. Anton hade förra året en svart sådan med döskallar på och den var till så himla mycket glädje och nytta. Men i år har jag inte hittat en enda liknade modell!

Då jag frågat i butiker har jag fått svar att jag är ute och letar helt fel säsong(?).

 

Andra säger att det är bättre att klä på ungarna skaljackor med en tjockare tröja under då de ”andas” bättre. Men jag håller fast vid att den jackan Anton hade passade i ur och skur då den var vattentät och samtidigt precis lagom varm att ha under våren och även under kalla sommarnätter.

Men vad hjälper det när det bara är skaljackor som verkar sälja?

 

Dessutom är jag ju lite nördig på så sätt att jag gärna vill klä Anton och Tilde i liknade jackor. Så det begränsar såklart utbudet ytterligare – om det nu hade funnits något.

 

Tillsist hittade jag i alla fall det här fodrade jackorna med tillhörande brallor på Stadium.

Men nu blir jag så himla osäker på om det faktiskt är så att jag är ute fel säsong och det är skaljackor som gäller?

Hjälp!


Fjolårets Anton i fjolårets jacka.


Små söta ord
Postat av: Tina

Elias hade en fleecefodrar regnjacka fram till i fjol då den blev för liten. Bästa plagget EVER! Jag har också jagat vårjackor nu. Vill jag ha skaljacka? Näe! Håll fast vid magkänslan och gå till Stadium. (å jag är lika nördig som du tyvärr, nya likadana jackor och byxor blev det)

2012-03-22 @ 07:26:35
URL: http://ting84.blogg.se/
Postat av: Annica

Såg fint ut, trevlig helg farmor

2012-03-23 @ 19:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0