♥ Sova som en sessa ♥

Jag vill inte vara ytlig och materialistisk, ändå finns det så mycket fina saker jag skulle vilja köpa till mina barn. Just nu drömmer jag om att få bona om i Tildes rum. Byta ut spjälsängen till en fin antik växasäng som denna och måla vit. Införskaffa ett fint litet bord med stolar och göra en liten kökshörna. Sätta upp en stor härlig lampa och kanske få in en sackosäck som man kan krypa ned och läsa i eller bara mysa.

Byta ut byrån till en garderob och möblera om. Så fint det skulle bli!

 

En ny säng blir det i alla fall till tvåårsdagen, som en symbol för att hon blivit en stor tjej, det har vi redan bestämt. Är inne på att dockan då ska få en liknade säng också och sy några matchande sängkläder. Men det är lätt att drömma, svårare med tid och pengar att för att få till det. Fast den största utmaningen är att övertala Jonas om att hon faktiskt skulle sova bättre i en antik prinsessbädd än i underslafen till en våningssäng att dela med brorsan.

 

Jag har ju faktiskt gått med på både en kepsvägg och en Bob Marley vägg, övertalats till att ha en mortionscykel i vardagsrummet och ninjasvärd i ett glasskåp. Nog är det på tiden att vi tjejer får in lite pluttinutt i hemmet också?!


Små söta ord
Postat av: Tina

Plutt i nutt äger! Tänk på att jag måste få komma å pluttinutta nånstans också. För hemma hos mig är det, datorer, Bilar, lego, ben ten (uttalas mer bäään täään) som äger.

2012-03-19 @ 08:45:39
URL: http://ting84.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-03-19 @ 16:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0