♥ Succé! ♥

När vi pratade om hur vi skulle fira Tildes födelsedag så tyckte Jonas absolut att vi skulle strata dagen med att väcka Tilde med sång och paket. Jag kan hålla med om att det är tradition och att det är så man ska starta firandet, egentligen.

Men med tanke på att Tilde är den som alltid vaknar först trodde jag att det skulle bli lite tufft för oss andra att ta oss upp så tidigt. Speciellt med tanke på hennes trötta bror och far och att det dessutom var Valaborg dagen innan. Vilket med andra ord betyder en förskjuten läggtid.

 

Såhär med facit i hand tror jag grabbarna är rätt glada att jag inte väckte dem innan Tilde väckte mig vid halv sex på morgonen. Så vi myste till dess att Anton vakande då vi skakade liv i pappan och sprang och hämtade Tildes paket.

Sedan sjöng vi ”ja må hon leva” allt vad vi kunde och kröp ned i stora sängen.

Tilde log stort då hon fick syn på paketen.

”Min?” sa hon med en frågade blick och vi nickade alla tre till svar.

Försiktigt, men med stor spänning, började hon sedan öppna. Självklart med en hjälpande hand från den hjälpsamme brodern och snart hade de slitit bort presentsnörena och papperet.

”Wow!” viskade Tilde åt den lilla rosa potta och nappflaksa till dockan som var från Anton.
Succé!



Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0