120503 torsdag ♥ Fotokopia ♥

Idag bytte vi ut mössorna mot kepsar, vilket är ett vårtecken. Mest nöjd över det var Tilde som också påpekade högt hela vägen till dagis att hon faktiskt hade ”kesp” på sig. Hon var så stolt och söt att jag självklart ville ta ett kort.

Tilde ställde villigt upp och innan jag ens hade fått fram mobilen poserade hon världsvant och log sitt inövade fotosmile.

”Tilde, kan du inte bara se glad ut?” frågade jag.

Men hon rörde inte en min utan väntade tåligt på det välbekanta klickljudet.

 

När jag sedan såg på fotot fick jag en déjà vu av en annan liten linslus som också hade en period då han poserade med precis samma hamsterleende. Det var specifik en bild som jag dök upp i minnet och som jag självklart var tvungen att leta fram när jag kom hem.

Och va säger ni? Visst ser ni (hamster)likheten?



Anton, januari 2011                                                                             Tilde, maj 2012

RSS 2.0