120516 onsdag ♥ Tio till Tilde! ♥

Efter en kort arbetsdag hämtade vi kiden och promenerade bort till mormor och morfar för att fira mormor på födelsedagen. En timme tidiga(!) hjälpte vi där till med att duka upp ett bord av smarrig plockmat medan den ena gästen efter den andra så småningom började anlända.

Då det äntligen känns som att sommaren är på ingång blev ledighet och semesterplaner ett naturligt samtalsämne.

För oss kommer sommaren inledas med att gå på min kusin Cecilia och hennes Andreas bröllop.

Medan vi vuxna pratade på satt Anton och lyssnade koncentrerat.

”Vet du vad man gör på ett bröllop?” frågade jag honom.

”Ja, man gifter sig!” sa Anton och slog ut med händerna i en självklar gest.

”Ja just det, och medan jag och pappa går på bröllopet får du och Tilde vara hos farmor och farfar”, sa jag.

”Så ni kan göra bebisar!” nickade Anton, vilket givetvis fick hela bordet att skratta.

”Skulle du vilja ha en lillebror eller en lillasyster till?” frågade farmor honom.

”Lillasyster!” ropade Anton glatt. ”Tio stycken! Alla ska heta Tilde!”

 

Ja, hej och hå! Jag tycker att det är en himla fin kärleksförklaring till Tilde av storebror att han skulle vilja tiodubbla henne. Och visst vore det mysigt med en stor familj, men tio till… Pust!

 

RSS 2.0