120511 fredag ♥ Baka kaka ♥

Halvdagar, röda dagar och klämdagar, jag klagar inte!

Idag var dessutom dagis stängt för planeringsdag så då blev det en fredag hemma med kidsen.

 

Med Tilde och (framförallt) Anton hypnotiserade framför tv:n passade jag på att göra sånt om man aldrig annars har tid med. Som att rensa ut skafferiet. Ja, fram till dess att det slog mig att det var ett himla tråkigt sätt att spendera sin lediga dag på.

Då vädret inte var något vidare föreslog jag därför att vi skulle baka.

- Jag vet vad ni tänker, hon kan väl inte baka.

Nä, precis! Men kidsen är ännu värre, så det så!

Så därför bestämde vi oss för att göra fullständigt oätliga men väldigt fantasifulla cupcakes av resterna från skåprensningen.

 

Vad säger ni tillexempel om en trolldegs cupcake med en topping bestående av kanel, rosmarin och vitlökssalt? Mums!

RSS 2.0