120921 fredag ♥ Amsterdam here we come! ♥

Trots att vi höll på att glömma att checka in bagaget och jag fick en "varning" vid gaten satt vi snart på planet. Ett glas vin senare och jag kunde äntligen pusta ut, jag hade fixat det - nu var vi på väg!
Nästan prick klockan tolv på natten var vi framme vid vårat hotell, Dutch Design Hotel, mycket tack vare en snäll busschaufför och genom Jonas GPS på iphonen. Hur vi hade hittat dit annars vet jag inte, men det blev ett äventyr i sig.
Vi beslutade oss dock för att göra kväll då kom till rummet, då vi båda varit upp sedan klockan sex och jobbat hela dagen. Men för att nyttja morgondagen till fullo ställde vi klockan på nio.
 
Kvart över sju vakande jag, starx därefter Jonas. Vad kan man säga, vi är småbarnsföräldrar.
Men idag hade vi inga kids att se efter, utan klädde snabbt på oss och tog första bussen in till stan.
Vid ett tulpanstånd hittade vi ett litet café och bestämde oss för att äta frukost. Medan vi sörplade kaffe och tittade på folkvimlet började det sakta sjunka in vart vi var.
 
Otåliga att utforska staden begav vi oss, så fort vi var mätta och belåtna, ut på en rundtur.
Jag som måste erkänna att jag haft en del fördommar om Amsterdam blev snabbt glatt överraskad av shoppinggatan med massa snygga skor och kläder, konstgatan med målningar och fotogarfier och alla små restauranger längs med kanalerna.
Snart började även solen kika fram och det kom att bli en riktigt härlig höstdag.
 

Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0