120902 söndag ♥ Skansendagen ♥

Idag hade vi (och många andra) blivit inbjudna att fira Skansendagen.
Så jag frågade farmor om hon inte ville följa med mig och kidsen dit, och det ville hon!
Vädret var kanske inte det bästa, den här gången heller, men vi slapp i alla fall att klä på oss "plastpåsar" som senast.
Jag tycker att det är mysigt på Skansen, men det blir lite väl mycket folk att trängas med en sådan här dag. Alla barn fick gratisbiljetter till tåg och karuseller. Men köerna var så långa att vi inte ens nämnde det för Anton och Tilde, för då hade vi blivit stående där hela dagen.
 
Jag måste erkänna att jag inte heller tycker jag att djuren var så mycket att hurra för. Vi såg samma trötta gråsäl som sist, och minigrisrana som i själva verket inte alls är så mini. Resten av hagarna verkade övergivna.
 
Tildes favort "ellen", med vilket hon syftar på älgen, var ett av de djur som inte ville visa sig alls idag.
Stand in fick bli några renar. Men de verkade gå hem bra och kom att bli dagens höjdpunkt.
Båda barnen hängde som förtrollade över staketet och tittade och tittade på renarena, och renarna tittade tillbaka. Mer action än så utspelades inte - inte för att vi behöver action hela tiden.
"Men mamma, varför flyger de inte?" frågade Anton mig efter en stund.
"Flyger? Renar kan inte flyga", sa jag.
"Eh, jo! Tomtens renar!" svarade Anton och himlade med ögonen åt sin ignorante mor.
 

Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0