♥ Wishful thinking ♥

På väg till dagis pratar jag och Anton om att det nu börjar bli höst och om hur hans födelsedag börja närma sig.
"Mamma, vet du inte vad jag önskar mig när jag fyller år?"
"Nej, berätta?"
"Jag önskar mig en katt som heter Sötnos och att det snöar på min födelsedag. Det önskar jag mig mest i hela världen!".
Han säger det med en sådan inlevelse och han tittar på mig med sådana tidrande ögon att jag var tvungen att stanna upp.
"Det är allt!" lägger han till och avslutar med ett ödmjukt leende och en lätt axelryckning.
"Gubben, det är jättefina önskningar. Men det kan bli lite svårt", sa jag.
"Det är inte svårt!" säger han och ler sedan igen, som om lite motivation är allt som krävs för att övertyga mig.
"Jamen du vet ju att pappa är allergisk mot katter", sa jag menade.
"Det gör inget", sa Anton lika menande.
 
Så jahapp, vad ger man till en bilvande femåring som mest i hela världen önskar sig något han inte kan få?

Små söta ord
Postat av: Farmor

Älskade Anton, du är för härlig. Jag förstår att du är svår att stå emot, men jag som levt med katter många år vet att det innebär mer än vad man kan inse på sin 5 årsdag, vi får göra din dag på annat sätt katt och snö blir svårt, men tänk vad mycket annat det finns för just dig , gulliga Anton Kingston. Kram farmor

2012-09-24 @ 09:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0