♥ En stor sej ♥

Att sluta med en vana är svårt för stor som liten. Så när vi bestämde att det var dags att försöka vänja av Tilde nappen var vi beredda på en kamp.
Tilde som inte sovit en natt utan napp sedan hon bara var några veckor och som skulle vilje gå med napp för jämnan om det inte vore för att jag och Jonas säger ifrån - hur skulle det gå?
Utmärkt visade det sig!
Första kvällen då hon skulle sova utan napp tjatade hon och grät efter nappen i en kvart innan hon somnade. Kväll två i tio minuter. Tredje kvällen nattade jag henne utan att nämna nappen.
"Mamma, jag behöver ingen napp, jag är en stor sej!" sa Tilde då och log bestämt.
"Ja, en duktig stor tjej!" bekräftade jag. 
Sedan vände sig Tilde om och somnade med ett stolt leende.
 

Små söta ord
Postat av: Annica

Ja verkligen en stor o beslutsam tjej. Bra jobbat Tilde. Bamsekram farmor

2013-03-20 @ 19:25:18
Postat av: Pappan

Skönt med ett nytt inlägg!!:) å hon har verkligen blivit en stor tjej minst sagt å med en väldigt stor vilja:P

2013-03-21 @ 19:53:59
Postat av: Cilla

Hej Sofia! Tyckte det var så tråkigt att vi inte kunde ses i påsk, var så länge sen! Men då kom jag på att jag iaf kunde gå in på bloggen och kika! :) vad stora barnen har blivit!! Och helt underbart fina! Matheo har också blivit en stor kille och börjat prata en massa. Så roligt! Hoppas vi ses snart, kanske på släktträff i Simpnäs i juni! Kramar

2013-03-30 @ 10:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0