121231 fredag ♥ Askungen på bal ♥

Jag hade i flera veckor haft span på en svart liten klänning till Tilde, som jag tänkte skulle vara perfekt som nyårsblåsa. Men då jag var osäker på vad den lilla fashionistan själv skulle säga om klänningen, och då specifikt om färgen, avvaktade jag in i det sista. (Nu var det så att modellen på klänningen fanns även i rosa, men det var just att den inte var rosa som gjorde att jag tyckte att den var extra fin).
 
Tillsist övertalde jag mig själv att jag var fjantig. Det här med att allt till en liten tjej måste vara rosa för att gå hem, det är vuxnas påhitt. Så jag köpte den lilla svarta.
 
Hemma visade jag glatt upp klänningen för Tilde.
"Titta vilken fin klänning jag köpt till dig", sa jag.
"Nej", sa Tilde.
"Jo", sa jag.
"Inte Tindes, inte min!" sa Tilde bestämt och vägrade sedan att ens pröva den.
 
Varje dag i en vecka försökte jag sedan få henne att ta på sig den, men icke.
Först idag gick hon med på att ta på sig klänningen efter mycket lirkande.
"Tilde du ser ut som en prinsessa!" sa jag förtjust.
Tilde tittade sig skeptiskt i spegeln, sedan slog hon händerna för ansiktet.
"Jag inte posessa, jag Askungen!" utbrast hon förtvivlat.
Jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka det, men jag förstod att det inte var bra.
 
Så för att trösta lilla Askungen lät jag henne dyka ned i hennes eget smyckesskrin, som annars står placerat högt upp på en hylla, väl valt borta från nyfikna små fingrar. Men nu fick hon själv välja precis vad hon ville. Efter att lyft och tittat på nästan allt bestämde hon sig för sitt namnhalsband i silver och ett ring med en liten fjäril.
Sedan sprang hon tillbaka till spegeln.
Jag höll tummarna, och då Tilde brast ut i ett leende och ställde sig på tå och svänga med klänningen, då kunde jag andas ut.
Pust, nu kunde visst Askungen gå på bal.
 

Små söta ord
Postat av: Linnéa

:)

Jätte fin klänning å jätte FIN Tilde som alltid!

2013-01-05 @ 21:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0