130104 fredag ♥ Skattjakt ♥

Vi sa att vi skulle ha en "slappar dag", men det är egentligen bara Jonas som är riktigt bra på att slappa. Så det var ju dumt, för mot eftermiddagen klättrade jag och kidsen på väggarna.
Så vad gör man när det inte finns någonting att göra?
I vårt fall blev det en spontan skattjakt. Jonas ritade en karta och jag hjälpte Anton och Tilde på med ytterklädderna. Sedan var äventyret igång.
Anton var pirat och kartläsare och Tilde hakade glatt på.
 
Vid "krysset" fann vi en affär och där inne fanns mängder av skatter i form av godis. 
Alla pirater fick välja något och sedan tågade vi hem igen, nöjda och glada. Eller ja, Tilde blev plötsligt ledsen när vi kom hem och började gråta. 
"Vi hitta inte i skatt" trodde jag förtst att hon sa mellan tårarna.
Först när hon lugnat ned sig förstod jag att det inte var "i skatt" hon sa, utan "Izak".
Medan vi andra letat skatt, hade Tilde alltså hoppats på att hitta Izak. Gulligt!
 

Små söta ord
Postat av: Linnéa

Mm SÅ GULLIGT!!!

2013-01-11 @ 20:41:49
Postat av: Angie

haha jag hoppas ni berättade för henne sen att Izak var hemma!

Svar: Ooops... =P
sofia sundqvist

2013-01-17 @ 00:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0