130629 ♥ Humoa humpa ♥

Jag och Jonas spenderade vår barnfira dag i solen vid dammen i Söderberga. Därefter knatade vi över till Gröna huset för grillmiddag tillsammans med kidsen, mormor, morfar, Maja och Henke. Kvällen avslutades med en omgång ”humpa”, en musiklek som Maja och Henke introducerade. Vilket är en rad kända sånger som gjorts om till Finsk humpa-stil i form av både takt och arrangemang och dessutom framförs sång och text på finka. Utmaningen är sedan att först vara den som listar ut original artisten och sångtiteln. Helt klart min typ av lek, och som den superdåliga tävlingsmänniska jag är blev jag alldeles för engagerad, fokuserad och exalterad, men kammade självklart hem förstaplatsen. Ingen lär därför vilja leka denna sjukt roliga lek med mig igen, men om ni skulle ångra er – hör av er!

 


Små söta ord
Postat av: annica

Så fina ni är !

2013-07-25 @ 22:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0