130505 söndag ♥ Dansavslutning ♥

Idag var det dags för Tildes dansavslutning för terminen, vilket innebar att familj och vänner fick komma och titta under lektionen.
 
Under lunchen starx innan var Tilde så uppspelt att hon knappt fick i sig någon mat, ivrig att få ta på sig sin fina ballerinakjol. Med den på stod hon sedan och beundrade sig själv länge framför spegeln.
 
Väl på dansskolan fortsatte Tilde att spegla sig och skuttade glatt omkring innan lektionen började och dansade runt och gjorde små piruetter.
 
Men så fort dansläraren ropade att det var dags att börja stelande hon till.
"Jag vill bara titta!" sa hon bestämt.
Både jag och Jonas gjorde vårt bästa för att få henne att vara med. Men hon tjöt rakt ut varje gång vi försökt få med henne ut på dansgolvet.
Inte toppenkul för de andra föräldrarna som satt där med mobil- och videokameror att få med Tildes vrål på film.
Så vad gör man?
Envisa unge! Jättetrist tycker jag då hon är så himla gullig och duktig och det hade varit kul om också vi fick vår lilla ballerina på film, men nej.
 
Som grädden på moset började Tilde storgråta så fort lektionen var slut och klamrade sig fast vis dörrposten.
"Jag vill inte gå hem, jag vill dansa!" tjöt hon.
Suck och stön.
 
 
Mobilfoto.

Små söta ord
Postat av: Annica

Världens sötaste ballerina, som jag dessutom fick nöjet att se in action, underbart rikt o mysigt. Kram kram

2013-06-13 @ 20:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0