141226 fredag ♥ Vågorna rockar ♥

Klockan sex (svensk tid) vaknade jag iskall av ACn - som man tydligen måste ha på högblås när man är på semester, oavsett temperatur.

Strax därefter kom Tilde och kröp ned hos mig med sina isbitar till fötter.
Efter att ha myst en stund blev vi rastlösa, och innan grabbarna vaknat hade vi hunnit städa hela hotellrummet.
Sedan var det dags för frukost, men den hade AK knappt tid att ät för han bara hade bada på hjärnan. Så tillslut tog jag det otåliga odjuret och hans syster till poolen för ett dopp medan de andra åt upp.

På förmiddagen tog vi sedan en promenad med mormor, morfar, Gunnar, Eva och Victor bort till strandpiren. Där ifrån fick vi sedan en guidad tur genom Santa Maria.
Då vi stannade vid en bar berättade guiden om en drink som de tagit fram och som de kreativt döpt till "Grogg". Om den sades att man drack en drink av den blev man stark som ett lejon, drack man två blev man klok som en uggla. Men drack man tre blev man dum som en åsna.
Anton tittade på Jonas.
"Pappa det är bäst att du inte dricker mer än två", sa han med en allvarlig ton.

På vägen tillbaka till hotellet gick vi längs med strandbrynet. Anton gick för att blöta fötterna och blev genast överraskad av en våg som stänkte ned honom. Sedan sprang båda kidsen och tjöt av lycka i vågplasket och då vi väl var framme vid hotellet var de blöta från topp till tå.
Efter lunch bestämde vi oss för att gå till stranden.
Anton och Jonas låg mest och guppade i vågorna medan jag och Tilde byggde sandslott med Maja.

Små söta ord
Postat av: Annica

Ser härligt ut, kul att se era fina bilder, ni verkar haft en toppen vecka i värmen