140723 onsdag ♥ Vacker så man gråter ♥

Idag och fem dagar framåt har Jonas (den stackarn) jouren. Så jag och kidsen får roa oss så gott det går själva.

 

Tilde började med att utmana mig med att totalstrejka och ville inte alls ta på sig den lilla solklänningen som jag lagt fram.

Efter att ha kört den gamla vanliga nej-jo-nej-jo-nej-jo-duetten gav jag tillslut upp.

”Ta på dig vad du vill!” sa jag uppgivet.

Vilket resulterade i en outfit bestående av hennes vita ballerinadräkt, rosa foppatofflor, en rosa glitterkeps och hjärtformade solglasögon.

”Är jag så vacker att du nästan gråter?” frågade Tilde då hon malligt twirlade runt mig.

Ja, nästan.

 

Ute vart det helt galet varmt.

”Är du säker på att vi är i Sverige?” frågade Tilde då vi var på väg till plaskdammen i Blackeberg.

”Ja, man kan tro att vi fortfarande är i Grekland!” sa Anton och krängde av sig T-shirten och torka pannan.

 

Framme vid plaskisen önskade jag nästan att jag inte tagit med kidsen till stranden istället, för jag behövde ett dopp – och jag vet inte hur passande det är att mammor badar i plaskdammar?

 

Det blev en dag fylld med sol, plask, pannkakor och glass. Vi fick även besök av en groda som tyckte att Antons toffla var ett skönt krypin.

 

 

Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0