141104 tisdag ♥ Farfar i påsen ♥

Farmor hade i smyg planerat en födeledagsfest för farfar som fyller 65år idag. Alla utom farfar själv visste att vi skulle överraska honom genom att dyka upp på den restaurang som farmor skulle bjuda honom på middag på. 
 
Anton var otroligt spänd över detta och hade berättat för hela klassen om detta på samlingen - om hur vi skulle kidnappa farfar och överraska honom.
Men då jag kom för att hämta honom på eftermiddagen var han lite bekymrad.
"Vad är det Anton?" frågade jag då jag såg hur han grubblade på något.
Anton suckade.
"Hur ska vi få ner farfar i påsen?" 
"I påsen?" jag hängde inte med alls.
"Hur ska vi få ner farfar i påsen? Hur?" sa han och slog ut med armarna.
"Vilken påse?"
"Som vi ska kidnappa honom i såklart!" sa Anton och rullade med ögonen.
 
Det visade sig senare att detta inte var något problem. Vi behövde inte ens få ner farfar i en påse. Han följde med frivilligt och belv överraskad ändå.
 
Vi blev ett stort gäng. Vår lilla familj, farfar, farmor, Anna, Calle, Ebba, Viktor och farfars syster och hennes man. Efter att jag spillt lite vin på gästerna och maten var uppäten gick vi tillbaka till farmor och farfar.
Där väntade fler överraskningar för farfar. Fler gäster trillade nämligen in, däribland mormor och morfar, och snart var kalaset igång ordentligt.
 
 

Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0