101122 måndag ♥ Killarna mot tjejerna ♥

Jag är självklart för jämställdhet och att killar och tjejer ska behandlas lika. Men jag håller inte med dem som säger att vi i grund och botten också är lika till sätt och tänk. Håller du inte med så lovar jag att ett besök till Anton dagis ändar din uppfattning.


Idag var alla kidsen ute på dagisgården och lekte när vi kom. Tjejerna hade hittat en avbruten gran som de släpat hem från skogen och nu lekte att de pyntade och gjorde fin inför julen. Killarna däremot marscherade i ett led runt dem med en av femåringarna i spetsen och tillsammans gastade de i kör;

”Killar är bäst! Tjejer är bajs!”


Tjejerna lekte oberört vidare och jag förundrades över att de inte tog illa upp. Men så såg jag min favorit, komikern Smilla, och hur hon en aning blasé skakade på huvudet åt killarna med en beklagande min för att sedan rycka på axlarna och återgå till sitt. Som om hon förstod att de inte visste bättre och därmed inte var värda att ödsla energi på.

Något som bara fick killarna att ropa ännu högre och stampa ännu mer.

”Killar är bäst! Tjejer är BAJS!”


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0