101023 lördag ♥ Släktdrag ♥

Så fort vi var färdiga med att äta frukost idag sprang Anton ut i hallen. När han kom tillbaka hade han imponerande nog klätt på sig helt själv. Outfiten bestod av hans vinteroverall tillsammans med hans blåa ”foppa”-tofflor.

Under var han spritt språngande naken.

”Jag gå till morfar!” sa han bestämt.

”Ska vi ringa morfar då?” frågade jag.

”Ja, jag leka lilla huset”, sa Anton och syftade på lekstugan.



Så vi åkte helt enkelt och våldgästade morfar medan mormor var iväg på målarkurs.
Tanken på att leka ut på tomten och lekstugan försvann dock så fort vi kom dit. Det var nämligen iskallt ute.
Så istället drog vi fram lego inomhus och satte igång och bygga hus och bilar. Eller ja, Jonas byggde mest och satte oss andra på att leta fram olika typer av bitar åt honom.

Sedan bjöds det på fika och morfar och Anton roade sig med att läsa en tidning om deras gemensamma intresse, bilar.



 

Morfar hade också hittat en gammal bild på sig som baby... 

Vi har ju kommit fram till att Anton är lik mig till utseendet som liten och att han klart och tydligt har ärvt Jonas gester och minspel . Men något tydligt släktdrag hos Tilde har vi inte kunnat se.

Men nu tror jag vi har hittat det, för visst finns det liknande drag..?

Vi kan ju i alla fall bekräfta, en gång för alla, vem vi ska beskylla för de utstående öronen ..!



Baby Anders VS baby Tilde...


Små söta ord
Postat av: FArmor Anka

Ja det var värst va lik sin morfar honär den lille Tilde, en intensiv vecka vecka väntar, med jobb och konferens, krama kidsen från Farmor, så syns vi fråmåt helgen. kramar Annica

2010-10-24 @ 18:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0